Monday, December 14, 2009

GELORA DI HATI...

salam ceria semua...

mood aku masih lagi gundah gulana...
terasa sunyi dan sepi...
alangkah indahnya jika saat mcm ni rakan2 ada di sisi..
rindu sangat2 nak gelak ketawa ngis bersama...

hu..hu..
terasa mcm aku sorg2...
berdikari sendiri...
walau duduk dgn nenek sendiri..
aku tetap terasa mcm di cucu tirikan...
salah aku ke???
aku selalu ikut pesan ibu...
tidow jgn bangun lewat2... solat jgn lupa... rajin2 bler duk ngan atok..
mungkin aku bukan cucu terbaik utk dia...
tapi...
sampai hati dia buruk2kan aku...
bukan dgn org lain tapi dgn ayah aku sdiri...
tapi syukur... ibu ada utk aku...
sayang ibu...
biarlah.. aku malas nak makan hati.. depan aku baik punya layan... harap2 ikhlas laa dia layan aku selama aku duduk dgn dia...

terasa lega dapat luah kan perasaan kat sini..
hanya kat sini jew tempat terbaik..
bukan nak simpati tapi sekadar luah perasaan..
aku tiada sape2 utk bercerita...
rakan2 jauh.. rindu sgt2 kat korung...

sekarang..
aku perlukan org yg disayangi...
tapi kenapa semakin aku perlukan dia, dia makin jauh...
dia sudah jauh berbeza...
aku ada buat salah ke???
sedihnye bler org yg kita sayang wat layan tak layan jew...
aku bukan nak buruk2kan dia...
tapi... ntah laaa...
mungkin member lagi penting dari aku...
semalam.. aku ke muar semata2 nak jumpa dia...
tapi...
dia biarkan aku tggu dia semata2 die hendak jumpe kwn..
adil ke????

malam tadi....
jiwa aku sangat pilu... bler atok layan aku mcm tu..
tapi aku senyum..
buat2 tak makan hati...
aku ingat nak luahkan pada dia...
tapi...
hurmmm... aku tidak dilayan seperti yg aku nak..
aku paham.. dan sentiasa paham dia...
hati mmg sedih... tak pe.. aku redha...
hati aku merajuk... mungkin dia rasa terbeban dgn aku???
keadaan tidak seperti dulu lagi...
aku nak msg dia pun tak ada mood...
tapi dia selalu kata aku nak mgelak...
aku mgelak ke???
ntah laa... aku buat utk dia...
bleh di kira aku msg dia bape kali jew dlm sehari...
biarlaaa...
tak boleh ke dia korbankan ckit waktu utk aku???
selama ni aku banyak berkorban utk dia...
bukan mgungkit tapi aku ada hak...

aku cuma boleh berdoa aku kuat...
tak nak ngis2 lagi dah...
hdup perlu di teruskan...
lega dapat luah kat cni...
biar air muka aku ceria... dalam hati biar aku sendiri rasa..
aku tak mahu susahkan siape2....
hidup mesti ceria... :-)



Photobucket

3 comments:

CikPuanMiera said...

xpe xpe.. sabar tu benteng segala-gala.. yang penting diri kite... okeh?? xpe kalo org xpaham kite.. asalkan kite paham dgn diri kite sendiri.. :)

Perjuangan Bangsa said...

menarik blog nih... ajar skit huhuhuh

♥z@z@♥ said...

sabaor lew yunk..yg penting kite tau diri kiter cmne..org x sumer suke kiter..Smile alwez k..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin