Wednesday, July 15, 2009

KEPENTINGAN PUBLIC PHONE DI SAAT GENTING..

salam pada semua....

:Onion54: hari ni aku ada semangat kerja yang baru... ha..ha.. besh2... sekolah aku dah ada system.. so tak payah laaa aku wat2 bz tak de kerja...

memandangkan system dah ada so pandangan masa hadapan aku mesti bz nnt sbb nak cover mase aku yg terluang dgn banyaknye hari tu..

hari ni aku nak cerita betapa importantnye kegunaan telepon bimbit pada aku.. semalam aku tak thu naper laa aku bleh cuai sampai tertinggal hp dlm keta...

lepas je aku tulis kedatangan kat pejabat baru aku tersedar hp aku tertinggal.. dah laa aku tiap2 pagi kena msg dulu ngan Guru Penyelaras Bestari sbb nak thu aku ni nak di tempatkan kat blek mane.. kalo kat blek server sure laa kena amik kunci dlu...

wa..wa.. aku dah gelabah gler2..:Onion55:.. mcm mane aku nak call balik bapak aku ni... dari jauh aku ternampak public phone... tapi sengal laaa..:Onion42:.. rosak plak.. time mcm ni rosak laa plak.. eeee... rase nak tumbok2 je...

tibe2 aku teringat pesanan penaja dari ibu... terngiang di otak.. "dik kalo kite cemas jangan gelabah... cari jalan... tenang2... " so aku pon pikir laaa...


:Onion40:aku duk kat tepi surau dan memulakan pemikiran... eceh.. pelajar lalu aku wat2 muka kompiden.. wat2 bz tulis2 kat fail... tibe2 dapat idea...:Onion46:he..he.. aku gi pejabat je arrr...

sampai pejabat aku buat2 wat keja.. he..he... wat2 cari nama guru.. wat2 bz.. he..he.. pastu pakcik kerani lalu... dan..... "pakcik leh pinjam telepon tak??? saya nak call opis kat KL"... he..he.. pastu pakcik tu terus bwk gi tempat tepon...

aku pon terus arr call ibu suruh ckp kat ayah hp aku ttinggal kat keta... sempat agy tu ibu membebel kat aku... lepas siap call jumpe balik pakcik tu.. ckp laaa terima kasih pakcik...

aku pon tggu arrr bapak aku ni dtg ke tak... tgu punya tgu tak sampai2.. aku nak cri cikgu tu plak tak thu kat ne.. sekolah ni dah laa besar mcm megamall tpi kecik ckit megamall...

serius daku bosaaaaaaaannn tgu... nekad aku kena gi luar cri public phone balik.. wa.wa... jauh gler perjalanan... susah betul nak cri public phone skrg.. mcm nak cari gula2 dlm tepong...

last2 aku jumpe gak public phone... tapi hampeh..:Rabbit50:.. sudah jatuh di timpa tangga nasib aku hari ni.. telephone ni pon rosak gak.... sedeh2... eeeeeeeee geram aku...

aku terus kan gak perjalanan hidup ni... last2 aku jumpa gak public phone... harap laaa telephone berfungsi ngan elok... sangkaan aku benar belaka... syukur berfungsi... aku pon cpt2 call ibu suruh ayh htr hp skrg jgk...

mse tggu tu aku gi mkn jap kat kdi mamak.. tggu punya tggu sampai jgk si ayah ni... lama sgguh menanti... masuk je terus aku capai hp tu...

tgk2 ada msg dari en bie... mesti marah ni sbb aku tak msg2 die.. wa..wa... malas nye nak gado.. jap gi laaa gado.. pe yg penting aku kena msg cikgu dlu...

msg je aku tipu lgi ckp gi bank.. wa..wa... gler byk dosa aku hri ni... tak pe tipu sunat...

so hari ni baru ku sedar betapa pentingnya hp ngan public phone... harap2 jgn laaa rosak kan public tu wei... time2 kcemasan mmg cari benda tu...

akhirnya aku keja ngan amannnn damai tpi terpakse gado dlu...



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin